Vart sprang mensen?

Första dagen efter skolan gick bra. Känns bra att få in rutinen med lunchlåda igen. Hoppas på mitt liv att det syns att jag kämpat med allt i sommar. Jag förstår ju att det inte kommer vara någon skillnad knappt, för så mycket arbete har jag inte lagt ner. Jag satsar nog mer på nästa sommar - då vill jag känna mig heeelt nöjd!
 
Om jag ska erkänna är jag dock lite orolig över detta med dieten. Jag har gått på p-piller i över 1,5 år, men bara för att kolla "läget" så har jag inte ätit några på över 1,5 månad - och inte fått någon mens. Börjar oroa mig över att det är för att jag äter lite förlite!? Jag är ju mätt o så, och viktminksningen är verkligen INTE kraftig!!! Förstår inte riktigt...
 
Jag kommer dock ihåg för ca 2 år sedan då jag var väldigt orolig och stressad, då hade jag inte mens på 3 månader. Kan det hänga ihop? Jag kanske är lite stressad och inte riktigt har koll på livet. Hoppas detta är normalt, känns dock inte så bra... hm..
 
Nä.. nu ska jag ner o äta middag. Hungrig nu! / C
 
Ååååh vad jag ska träna nu när jag snart blir frisk!!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja va med om samma sak när jag slutade ta mina piller, så jag började igen och då kom den tillbaks!

2013-04-08 @ 18:53:00
Postat av: Anonym

Samma sak hände mig när jag började banta, inte smart, men den kom tillbaka efter ett halvår ungefär! Har dock läst att man kan bli steril om man får i sig för lite näring under längre perioder...

2013-04-08 @ 19:30:55
Postat av: Anonym

Att mensen är sen kan bero på hur mycket du tränar. För mycket träning är inte bra för kroppen och det ger hormonförändringar vilket inte är särskilt bra.

2013-04-08 @ 19:49:41
Postat av: Anonym

Du borde äta mer för att kunna få några muskler. Bara för att man är smal och att ens muskler syns så är man inte biff/bra byggd.

2013-04-08 @ 20:56:38
Postat av: Anonym

jag har haft ätstörningar under många år och därmed blev av med min mens i två år, sen när jag börja äta "normalt" och sluta spy upp det, så kom mensen tillbaka igen! de är nog ingen fara om de upphör i nån månad! kram :)

2013-04-08 @ 22:01:27
Postat av: Anonym

när jag slutade med mina p-piller (neovletta) så hade jag inte mens på 6 månader, men ta det lugnt, det brukar bli så! :)

2013-04-09 @ 12:18:43
URL: http://nattstad.se/corneliacarlsson
Postat av: Anonym

Shhiiiiiet! Vilka magrutor du fått!

2013-04-09 @ 17:15:15
Postat av: Anonym

Lilla gumman, äter du inte rätt så försvinner mensen.

2013-04-10 @ 12:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0